Saturday, August 11, 2012

Porgandikook

Hmmm... Ma nüüd ei teagi, kas pidada kogu blogi ühe teema all või eraldi, sest vahele pean tippima ühe "koogi loo".
Nimelt- helistas  ühel õhtul noorem õde ja teatas, et tuleb oma elukaaslasega Hiiumaale. Väga tore ju- sinna juurde lisas, et ma küpsetaks kindlasti neile kookE, mis ma muidu nende piltidega seal fb eputan.

Õnneks on sõbrannal alati olnud oskus kinkida mulle õigeid asju õigel ajal- seekord "Pereköögi kokaraamat"  Kuna ise olen veel kokanduses üsna algaja siis oma katsetuse ja retseptidega olen väga ettevaatlik. (eriti nende jagamisega :) ) Nii saigi raamatust välja valitud  kihiline porgandikook. Viimasel ajal olen täheldanud, et paljudes retseptides on suhkru kogustega  liialdatud. Ka selles retseptis tundus mulle juba lugedes, et suhkrut võiks panna vähem. Lisasin hoopis kaneeli, mida ei ole ette nähtud. Porgand ja kaneel sobivad hästi kokku.
Selle koogi puhul ei saa kuidagi tutvustamata jätta üht oma asendamatut  köögitarvikut. Kellele meeldib käsitsi suuremaid koguseid riivida?  Mulle mitte :)
Olenevalt toorainest saab paari käetõmbega riivitud porgandi, küüslaugu, sibula, pähkli, shokolaadi jms.Vastavalt vajadusele täpselt nii peeneks kui vaja.

Taigen

250 gr sulatatud võid
1,5 dl suhkrut
6 dl nisu vm jahu- järgmine kord panen 50%täistera jahu 50% nisujahu
3-4 dl riivitud porgandit
1tl 30% äädikat
1 tl soodat. Tegelikult võib sooda ja äädika vabalt asendada lihtsalt küpsetuspulbriga.

Lisa sulatatud ja jahutunud võile suhkur, jahu. Mina valasin jahu mõõtnõusse ja lisasin sinna suhkru ning kaneeli. Segasin kergelt läbi. Seejärel porgand ning äädikaga segatud sooda. Töötle ühtlaseks palliks ja jaga 5 ossa.

Vajuta pallid ahjuplaadile õhukese kihina. Küpseta 200 kraadi juures 10-12 min 5 põhja, lase jahtuda.



Kreem

600 gr 20% hapukoort
1 dl tuhksuhkrut

Sega ained, lao tort kokku, pannes hapukoort iga põhjakihi vahele ja tordi peale. Lase üleöö külmas seista. Enne serveerimist kaunista näiteks hakitud shokolaadiga.

Tõe huvides pean mainima, et me ei jaksanud nii kaua oodata ja kook läks loosi juba kolme tunni pärast :)


2 comments:

  1. Järgmine kord panen lihtsalt küpsetuspulbrit ja äädikat ei pane üldse... ma ei saa aru, miks need üldse seal vajalikud on.. Maitses hästi, kuigi ka hapukoort panen kihtide vahel järg kord pisut rohkem, esimene päev oli väga hää, aga teine päev justkui veidi kuiv.

    ReplyDelete