Wednesday, August 15, 2012

Kook versus...?

Ühel päeval, kui olin  ahjust üht oma kooki välja võtmas ütles Kaius, et ärgu ma pahandagu... aga kas see kookide tegemine liiast ei ole? Noh, et iga päev ma muudkui küpsetan ja küpsetan... Ma pööritasin silmi, tõmbasin juba end õhku täis, et solvuda siis lugesin kümneni ja kuulasin edasi... noh, et kooki võiks olla ikka 1 kord nädalas umbes- siis oskab koogist rohkem rõõmu tunda. See pani mind mõtlema, et tal võib õigus olla, võibolla püüdis ta viisakalt märku anda, et sellised koogikogused on mu figuurile korraliku põntsu pannud?
Samas ollakse meie peres harjutud, et peaaegu ALATI, peab olema peale põhirooga midagi magusat.
Kuna enamjaolt on mul koguaaeg kiire siis pidin jälle välja mõtlema midagi "minutitega" valmivat. Ma ei saa ise ka aru, miks mul koguaaeg kiire on- olen ju kodune kolme lapsega, aga pidevalt on tunne, et midagi teha ei jõua. Seepärast on ka minu toidublogi võibolla liiga tavaline ja igav, aga mul hetkel tõesti ei ole aega süveneda väga peenetesse roogadesse. Ehk on see abiks vähemalt mõnele samas olukorras olevale emale :)
Niisiis panen kiirelt kirja meie magustoidud, mida on väga lihtne valmistada. Alati tuleb läheneda loominguliselt vastavalt sellele, mida külmikus või kappides on. Seekord kohupiima, ricotta, vahukoore ja küpsistega külmad magustoidud. Suvemarjade hooaaeg hakkab küll lõppema, aga vabalt võib kasutada ka sügisande, ploome, pohli, jõhvikaid :)

Kihiline magustoit suvemarjadega

1 pk küpsiseid ( kasutasin Lotte iirikreemi maitselisi, aga võib ka shokolaadi või mis parajasti kodus on)
200 gr vahukoort
250 gr lahjat kohupiima
suvemarju
6 sl kamajahu
vaarikatoormoosi
0.5 dl rafin. suhkrut

Vahusta vahukoor suhkruga tugevaks vahuks ja sega kohupiima ning kamaga. Tee küpsised väiksemaks ja aseta pokaalide põhja. Tõsta igasse pokaali vaarikamoosi ja selle peale kohupiima kiht. Vahepeale peida mustikaid vms. Kõige peale pane vaarikaid. Lase enne söömist veidi külmas seista, sest toasoojana ei ole see  nii hea, kui külmalt.

Natuke keerulisemalt saab ka :)

Maasika- rabarberi hõrgutis tosca laastudega

2-3 suuremat rabarberit, sobib ka kompott siis veel lihtsam
0,5 dl suhkrut
200 gr vahukoort
250 ricotta kohupiimapastat
2 sl suhkrut

kaunistuseks marju

Tosca laastud

1dl kaerahelbeid
100 gr võid
2 dl suhkrut
2,5 dl mandlilaaste

Puhasta ja koori rabarber. Tükelda, lisa 0,5 dl suhrut ja lase nõrgal kuumusel podiseda umbes 10 min. Lase jahtuda ja püreeri. Vahusta vahukoor suhkruga lisa kohpiimapasta ja sega ühtlaseks.
Tosca laastudeks sulata või ning lisa ülejäänud ained ning sega ühtlaseks massiks. Määri segu õhukese kihina küpsetuspaberile ja küpseta 180kraadises ahjus  10-12 min. Jahuta ja murra tükkideks.Pane laastud pokaalidesse kihiti kreemi ja marjadega. Hoia taas veidi enne serveerimist külmas :)


Väga hea on kasutada sarnasteks magustoitudeks ricottat nii kohupiimakreemi kui teralisena. Lisandiks maasikad, valget shokolaadi ja jälle midagi teistmoodi.



Samas ei saa ma kuidagi seda postitust lõpetada ilma koogita. Sosistades peaksin isegi tunnistama, et vahepeale mahtus mu katsetus Tarte Tatin´ga, mis esimese korraga päris hästi ei õnnestunud.
Üks kerge mustikakook ja täna üks väga kiirelt valmiv mahlane ploomikook :)See tuli tõesti väga hea ja soovitan, kui külalisi rohkem tulemas :)

5muna
5 dl jahu
5 dl suhkrut
2 tl küpsetuspulbrit
1 spl vanillisuhkrut
225 gr võid
2,5 dl kuuma vett
1 pk mandlilaaste
ploome

Poolita ja puhasta ploomid. Sulata või ja jäta hetkeks jahtuma. Sega omavahel kuivained, lisa sulatatud või ja munad ükshaaval, kergelt segades.Kõige lõpuks lisa kuum vesi ja sega ühtlaseks. Segada ei tohi jõuaga, muudab jahu tihkeks ja kook ei kerki nii hästi. Vala taigen küpsetuspaberiga kaetud pannile, pane peale ploomid ning kõigepeale mandlilaastud. Küpseta 175 kraadises ahjus u 35 min.







2 comments: