Monday, September 10, 2012

Napoleoni kook







NAPOLEONI KOOK



  • 1 l nisujahu
  • 250 g külma magedat võid
  • 2,5 dl vett
  • 1 tl 30% äädikat soovi korral
  • 1 tl soola
  • 1 tk muna
Haki jahu võiga puruseks lisa muna, veega segatud äädikas,sool ning sõtku taigen ühtlaseks. Jaota  kohe 7 palliks ning pane pallikesed külmikusse vähemalt 3-4 h. Kuna ma olen seda kooki nüüdseks kindlasti üle 10 korra teinud siis olen aru saanud, et kõige parem taigna kooslus peaks jääma selline veidi kergelt kleepuv ja veniv. 
Vahepeal saad terve elamise ära koristada, metsas käia, raamatut lugeda- midagi ei juhtu, kui taigen ka pisut kauemaks sinna kappi jääb. Ma olen taigna valmis teinud ka eelmisel õhtul ja küpsetanud hommikul.

Keedukreemi jaoks peab olema veidi aega, et pliidi ääres seista- päris keeruline ülesanne, kui lapsed oma tähelepanu vajavad. Ei ole meie peres sugugi alati nii, et kaasan sujuvalt lapsed oma tegevusse. Nemad avastavad sekund varem hoopis vesivärvid ja tahavad tingimata just sel hetkel nendega värvida.. ja kui nemad juba midagi pähe on võtnud siis ei meelita neid mingi nipiga isegi taigent sõtkuma mitte.

Kreem:
  • 1,5 l piima
  • 4 dl  suhkrut
  • 6 tk muna
  • 1,5 dl nisujahu
  • 2 tl vanillisuhkrut
Kuumuta 1,25 l piima 2 dl suhkruga keemiseni ( ära keeda!) Vahusta munad ülejäänud suhkruga. Lisa jahu ( läbi sõela) ja ülejäänud külm piim. Kalla vahustatud segu kuuma piima hulka, lisa vanillsuhkur  ja kuumuta kuni segu hakkab paksenema ( u 25-30 min) Väga oluline on pidevalt segada suure vispliga, mingil juhul ära lase keema tõusta. Mina kasutasin oma plaadil nr 2 funktsiooni. Kreem peab jääma kohev ja siidine. Jahutamisel sega vispliga aegajalt, et ei tekiks kile ja tükke

Rulli  veidi jahusel pinnal pallidest 7 plaati- minu arvates koogi tegemise kõige tüütum koht. Olen enda jaoks avastanud teatud nippe, kuidas seda lihtsutada. Külmikust võttes on pallid suhteliselt külmad. Soojenda palli kergelt käte vahel veeretades. Vajuta käte jõuaga sellest  jahusele pinnale ristkülik või ümar vorm. Nüüd kasuta alles taignarulli, rullides sellest plaadisuuruse kuju. Võid ääred kohe ära lõigata, kui tahad ilusat kandilist või ümmargust kooki. Järele jäänud ribadest küpseta veel üks plaat, kuid lase see ahjus pruunimaks küpseda, sellest saad kaunistuseks puru.
Alguses tundub see plaatide küpsetamine väga aega nõudev, kuid tegelikult aeg lendab. Mina küpsetasin kahe plaadi kaupa, nii kaua kui kaks plaati ahjus olid ( u 5-8 min 200 kraadi)) rullisin valmis järgmised kaks. Plaadid võiks jääda pigem veidi krõbedad ( crispy) millele vastandub siidine ja kohev kreem. Jahtumisel ära tõsta plaate üksteise peale jahtuma- soojusaur muudab nad nätskeks. Jahuta eraldi.

Jahtunud taignaplaadid lao vaheldumisi kreemiga suurele alusele. Kõige peale raputa puru ning pane külma tahenema. Kõige parem on see kook minu arvates järgmise päeva õhtul :)










3 comments:

  1. Raili, katsetan täna seda Napoleoni retsepti. Imbi on külla tulemas ja laupäev ju siiski. Käsi igatseb jahuseks ja tuppa lihtsalt on vaja seda laupäevaõhtust kohustuslikku koogihõngu. Jõudumööda jälgin Su tegemisi ja postitusi - lihtsalt uskumatu kui palju võib jõuda ja nii hästi-huvitavalt.
    Ka minu seest tahavad mõtted tegemised kirjamustale minna ja seetõttu kavatsen lähiajal oma esimese blogimisega alustada. Eks paistab kuidas jõuab.
    Pole mina küll miskit grammatilist apsu siin märganud. Ja kui nad siin kuskil sisuka jutu sees passivad - ju ma kõike seda ilmekat siin haarates olengi rohkem sisule orienteeritud.
    Mulle kohe meenus vanasõna:
    "Enda silmas palki ei näe, teise silmas pindu küll".
    Sulle Raili, aga :
    "Kes palju teeb, see palju jõuab"
    Jõudu!

    ReplyDelete
  2. Märkasin alles nüüd su kommentaari :) aitäh heade sõnade eest ja ootan sinu blogitamist huviga- ikkagi "päälinna ja töö inime" Imbile ja tema perele tervitused! Kahju, et meie ühendus katkenud on :( Kuidas kook välja tuli, kas retseptis jäi midagi segaseks vms? Väga, väga tahaksin ka teie seltsis seal istuda ja üht suutäit nautida ning veidi muud juttu rääkida :)

    ReplyDelete
  3. tehtud ,valimis sain ja mulle juba endale oli sellest kreemist ja tainast raske eemal olla :) ei tea mis veel koogis on :) igaljuhul ootab ta uhkelt külmas oma söömis aega :) aitäh jagamast väga head retsepti!

    ReplyDelete