Sunday, January 13, 2013

Kõrvitsa/juustukook ingveri ja kreekapähklitega

Viimasel ajal olen üha rohkem kokkamises katsetama. Ma ei tea, on see mingi algaja ülbus? Ise hindan väga tegijaid, kes lisaks loomulikule andele omavad hulgaliselt teoreetilisi teadmisi, mis maandavad riski minimaalseks, et midagi nässu läheb. Samuti pööras sõbranna mu tähelepanu väga õigele asjale, mis mulle enam asu ei anna ja milles kindlasti areneda soovin. Tänapäeval on teatud mõttes küpsetamine ja kokkamine niivõrd lihtsutatud, et vähesed tegelikult teavad, mis on õige muretaigen, liivataigen, struudel vms. Rääkimata nende taignate valmistusviisidest ja küpsetamistest. Tahaks kohe kooli minna või õppida mõne krapsaka vanakooli koka juures. Üha rohkem tunnen ma huvi, mis maitsed omavahel sobivad, millised on järelmaitsed, mis teeb toidu visuaalselt ilusaks, millised on rusikareeglid?
 Teine põhjus katsetamiseks on minu arenev praktiline meel - no ei ole mõtet kohe poodi tormata, kui mingi isu tuleb vaid avada külmik või kapi uks ning hinnata "targa" pilguga, mida on juba olemas, mida võiks ära kasutada.
Jõuludest oli küpsisekaussi jäänud korralik kogus piparkooke, ämma käest sain terve liitri kodust kõrvitsapüreed ( olgem ausad 0,5 l on sellest minu pisi Helgale mõeldud) Sooduskampaania ajel olin eufoorias kappi ostnud rohkem toorjuustu. ( Philadelphia, Farmi) ning just eelmisel päeval sain ( loe sooduskapmaania) ajal kaks pakki kreeka pähkleid. :) Ma pean tunnistama, et mind on haaranud INGVERI vaimustus. Põhimõtteliselt torkan ma seda igalepoole :) Nüüd retsepti ja tegemise juurde. Minu kook on tehtud 20cm vormi, kui teete suuremasse siis suurendage koguseid, muidu tuleb juustukook magedalt madal ja lame :)
Tõsta kõik ained vähemalt 30 min toasooja.ning pane ahi eelsoojenema 175 kraadi.

Põhi

Ports piparkooke või muid olemasolevaid küpsiseid
 1 dl sulavõid
0,5 dl purustatud kreeka pähkleid

Purusta piparkoogid ning sega sulatatud või ning kreeka pähklitega. Suru küpsetuspaberiga kaetud vormi ning pane külma tahenema. Võid ka eelküpsetada 5 min 200 kraadises ahjus siis jääb põhi veelgi krõbedam.

Täidis

500 gr toasooja toorjuustu
3 muna ( toasoojad)
2 dl pruuni suhkrut ( võid panna vähem või rohkem- maitse asi)
4 dl kõrvitsapüreed
2 dl hapukoort
1 tl vanillsuhkrut
värskelt riivitud ingeveri 0,5 -1 tl

Kate

200 gr hapukoort
3-4 spl tuhksuhkrut
1tl vanillsuhkrut

Sega omavahel kõik täidiseained, mikserda ühtlaseks. Jääb üsna vedel! Vala segu küpsisepõhja peale. Küpseta keskmisel või pigem alumisel siinil 60 min ( Sõltub ahjust- kui kook hakkab pealt pruunistuma keera kohe kuumust maha) Vahepeal ahjuust paotada ei ole vaja ( kui just hädaolukord ei ole) Kook on valmis, kui vormi kergelt liigutades täidis võbiseb. Vala koogi keskele kate ja hajuta õrnalt laiali, küpseta veel 5-10 min. Keera ahjukuumus kinni, kuid jäta kook hetkeks veel ahju ( uks praokil) Tõsta kook välja, lase täielikult jahtuda ning kata seejärel rätiku või hõbepaberiga. Tõsta külmikusse või sahvrisse vähemalt 6 h. Parem, kui ikka üleöö :) Kaunista kreekapähklitega ja selle puruga.






No comments:

Post a Comment