Wednesday, November 14, 2012

Raili täiuslik juustukook

Mul on ähmaselt meeles, mil poelettidele ilmusid "toorjuustud".  Juustukook muutus üleöö "superstaariks" ning pea igaüks võttis selle oma retsepti varasalve. Nii minagi, kui ma õigesti mäletan siis esimese katsetuse sellega tegin 2008 aastal. No, mis seal siis ikka nii keerulist on- ained kokku, ahju ja natukese aja pärast välja. Millegipärast kippus mul ta alati peale küpsetamist kössi vajuma ja kooslus jäi lõpptulemusena liiga tihe ja raske. Praegu on vist 2012? Noh- igaljuhul olen nüüdseks seda ikka palju,palju kordi teinud ja alles viimasel korral tundsin, et vooohhh see on see ÕIGE.
Retsepte olen kasutanud erinevaid ja lõpuks jäänud nö enda tuunitud variandi juurde. Olgu öeldud, et lisandina maitseks võib kasutada mida iganes-  vaarikaid,maasikaid kõrvitsapüreed jms. ( mitte liiga palju) Oluline on koogi kreemisus ja kergus, mis harmoneerub kergelt krõbeda küpsise põhjaga. Alati tõsta kõik toorained külmkapist toasooja vähemalt 30 min- see on üks  võti koogi õnnestumiseks.
Väheoluline ei ole välimus- juustukoogi puhul vali alati sellise suurusega lahtikäiv vorm, et ahju pannes oleks see peaaegu ääreni täis. Mina kasutasin 22 cm vormi. 


Põhi

9 Digestive küpsist
70 g võid
Põhi võiks jääda pigem õhuke.
Purusta küpsised ning seda sulatatud võiga. Sisse võid veel riivida shokolaadi :) ( ei ole kohustuslik)
Suru küpsetuspaberiga kaetud vormi ja küpseta eelkuumutatud ahjus 160 kraadi juures u 10 min. Jahuta. Siinkohal pean märkima, et ma ei olnud kunagi enne küpsisepõhja eelküpsetanud, aga võta näpust. Tegelikult on see üsna oluline. Põhjale tekkis väga mõnus krõbeduse aste ja kooki oli palju kergem pärast vormist kätte saada.

Täidis

2 muna
1 munakollane
800gr toorjuustu ( kasuta tõesti kvaliteetset ja rammusat, kui tahad õiget maitset-( Philadelphia, Farmi)
2 dl hapukoort
1,5- 2 dl suhkrut
1tl vanillsuhkrut
2 spl jahu
300 gr vaarikaid või maasikaid

Varasematel aegadel vahustasin munad alati eraldi, tegelikult olen märganud, et siinkohal ei ole sel mingit tähtsust.
 Kupata kõik toasoojad ained ( va marjad!!!) ühte suurde kaussi ja mikserda ühtlaseks kreemijaks ja kergelt vahuseks massiks. Lisa pooled marjad ja sega läbi. Kui sul on külmutatud marjad siis sega neid enne kergelt kas jahus või tärklises. Juustukook ei taha palju marju, sest need eraldavad vedelikku, mis muudavad koogi vesiseks ning kleepuvaks. Piisab vähesest. Marju võid kasutada pärast lisandina :) Vala segu vormi ( hea on, kui saad peaaegu ääreni täis) ning küpseta 160 kraadi juures 45-50 min. Vaidlemise koht on veevanni kasutamine juustukookide puhul. Osad kinnitavad, et see on väga oluline, teised jälle mitte. Mina olen "veevanni" usku, sest see niisutab küpsevat kooki ja ei lase tal pealt pragunema hakata. Küpseta kooki ahju alumisel veerandil. Kooki ei ole vaja ahju ust paotades piiluda ega kontrollida. 50 min pärast peaks kook veel kergelt võdisema ning on küpsedes veidi kerkinud. Keera temperatuur nulli, aga ära võta kooki ahjust kohe välja. Jäta jahtuma, ahjuuks praokil. Seejärel tõsta toasooja ja kõige lõpuks külmikusse vähemalt üheks ööks. Võib süüa muidugi ka samal õhtul, aga uskuge- järgmisel päeval on see kindlasti parem. Kaunista marjade või toormoosiga.





No comments:

Post a Comment